More Machu Pictures and another Sekseswitch - Reisverslag uit Cusco, Peru van Joep en Ellen - WaarBenJij.nu More Machu Pictures and another Sekseswitch - Reisverslag uit Cusco, Peru van Joep en Ellen - WaarBenJij.nu

More Machu Pictures and another Sekseswitch

Door: Ellen y Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep en Ellen

30 Januari 2009 | Peru, Cusco

Het is al weer een tijdje geleden maar desalniettemin kunnen we julie toch gewoon weer mededelen dat alles supergoed gaat bij Inti Huahuacuna, er weer veel nieuwe mensen in de picture zijn gekomen, en het weer nog steeds lekker is! Kortom, alles loopt hier van een leien dakje!

Katrina (het meisje uit de States die illegaal Bolivia binnen was gesmokkeld) is vorige week vroegtijdig naar huis vertrokken omdat haar vriend een week voordat ze vertrok een aanzoek had gedaan en zodoende moet ze nog van alles regelen voor haar bruiloft. Maar bij een afscheid hoort natuurlijk een feest. Dus nou hadden wij nog wel een leuk idee voor een afscheidsfeestje. De verkleedkleren zijn weer uit de kast getrokken en er werd weer een heuse Sekseswitch gelanceerd in ¨The Lovepalace¨ (het appartement van ninni en Linda heeft door de jaren heen deze naam toegewezen gekregen). Iedereen had wederom erg z´n best gedaan. Zelfs Georg en Karen (2 Duitsers van in de 60) zaten compleet in hun rol! We love themafeesten!

De vrijdag die daarop volgde is Ellen in alle vroegte samen met Linda de strijd aangegaan met de Inca Jungle-trail. Hieronder volgen de waargebeurde verhalen rondom deze barre tocht; door onze verslaggeefster E. van Kleef:

16 januari was het dan eindelijk ook zo ver voor Ellen en Linda, de IncaJungleTrail. Aangezien dit precies dezelfde tocht was als Joep, Ninni en Lola hebben gedaan valt er niet heel veel nieuws te vertellen. Ook wij hebben fruit, heel veel fruit, veel groen, watervallen, heel veel muggenspray, hotsprings, heel heel veel trappen en ontzettend veel stenen gezien. Maandagochtend om half 5 begonnen we aan onze klim naar de MachuPichu. Aangekomen op de MachuPichu eerst even een paar minuten stil gestaan, zo indrukwekkend! Daarna zijn we meteen in de rij gaan staan voor de WaynaPichu. Dit is de berg die achter de MachuPichu ligt. Er mogen per dag maar 400 mensen naar boven. Gelukkig hadden wij met heel de groep wel een plekje weten te bemachtigen. Eerst hadden we de rondleiding door de MachuPichu met onze gids. We hadden echt een erg goede en leuke gids. Hij vertelde heel veel over de rituelen van de Inca´s, erg interessant. Zo hebben we zelf ook nog een ritueel met cocabladeren gehad, erg leuk!
Rond 11 uur zijn we de WaynaPichu gaan beklimmen. Dit waren weer ontzettend veel trappen! Boven aangekomen was het wel zeker de moeite waard, echt prachtig! Je had een geweldig uitzicht op de MachuPichu vanuit daar. Kijkend naar dit geweldig uitzicht hebben we daar onze lunch genuttigd. Rond 1 uur waren we weer beneden. We hebben toen nog even gekletst met de hele groep en daarna terug naar Aguas Caliente. Daar nog wat gedronken met de ouders van Linda en toen om 6 uur weer terug richting Cusco. Aangekomen in Cusco voelt ´t echt alsof je weer thuis bent. We zijn die avond nog met heel de groep op stap geweest. Was echt supergezellig!
Kortom, het waren echt 4 geweldige dagen!

Tijdens de absentie van Ellen in Cusco is Joep na het echte afscheid van Katrina samen met Ninni Quad gaan rijden. Eerst had Joep al zijn overtuiginskracht in de strijd moeten gooien om Ninni over te halen om mee te gaan aangezien er 2 maanden geleden een meisje in een soort ravijn was gereden en hierna de kerst in het ziekenhuis door had gebracht. En ook de herrinnering aan een geweldige quad-toertocht in Mallorca die voor Jeroen Janssen iets minder geweldig af was gelopen hielpen niet echt om haar zover te krijgen. Maar uiteindelijk zijn we gelukkig toch gegaan en het was bij uitstek de gaafste quad-tocht die ik ooit heb gemaakt! We hadden met z´n 2e een privé-gids die ons door de onherbergzame wegen in de bergen rond Cusco leidde. Eerst hadden we nog lekker weer maar na een uur begon het te regenen als een gek. YES!! Aangezien mijn quad voor geen spatborden had was ik al gauw van boven tot onder bedekt met een bruine substantie genaamd slijk. Steile modderstromen trotseren en grote plassen van wel een halve meter diep bestormen. Heerlijk! Na dit avontuurtje heb ik een douche met al mijn kleren aan genomen. Lekker praktisch.

Ellen is deze week begonnen haar ¨plan de trabajo¨ (werkplan). Ze gaat 3 ochtenden in de week samen met de kinderen een toneelstuk van Blancanieves (Sneeuwwitje) oefenen. De kinderen vinden het allemaal geweldig! Alle meisjes willen natuurlijk allemaal Blancanieves zijn! En aangezien er niet genoeg karakters zijn heeft ze maar een paar pratende bomen aan het stuk toegevoegd zodat iedereen wat kan zeggen. Joep begint volgende week met zijn plan de trabajo. Hij gaat proberen om een carnavalswagentje te maken. Tsja, zoiets zit nou eenmaal in je bloed!

Verder hebben we weer wat leuke nieuwe mensen leren kennen. Juan, een jongen uit Lima die met zijn bandje rondtrekt. Hij moet regelmatig optreden in de San Blues, een klein doch gezellig tentje. Na een paar keer in Juan´s kamer in restaurant ¨El Arbol¨ te hebben gejammed heeft Ninni zaterdag haar zangkunsten in de San Blues laten gelden. En ook onze nieuwe huisgenoot Adam uit Seattle heeft de drums al beklommen onder begeleiding van Max. (een andere vriend uit Rhode Island). Joep vond dat hij bij al deze muzikale lieden niet achter kon blijven en dus heeft hij een mondharmonica aangeschaft waar hij (tot ongenoegen van anderen) de hele dag op zit te toeteren. Alhoewel de kinderen van Inti Huahuacuna het helemaal geweldig vinden! Ze hebben al menige dans onder begeleiding van harmonica uitgevoerd.

Afgelopen weekend hebben we met 5 man (Linda,Ninni,Max,Ellen en Joep) de beruchte rivier Urubamba getrotseerd. Dit onheilspellende bergstroompje is in het regenseizoen de ideale plek om te raften. De Urubamba ontspringt bij een grote gletsjer en is dus op een temperatuur die je eigenlijk alleen je welverdiende biertje op zaterdagavond toewenst. Maar gelukkig hadden we stralend weer dus dat scheelde ontzettend. Toen we op het einde van onze tocht waren hebben we op verzoek van de gids onze boot nog een keer op z´n kant gelegd! Na dit koude bad konden we gelukkig gebruik maken van een lekker sauna en warme douches! Heerlijk! Maar tijdens dit met zweet bedrenkte verblijf in deze sauna, in Peru, anderhalf uur buiten Cusco komen we er opeens achter dat de 2 meisjes waar we mee aan het praten waren uit Heeswijk-Dinther OF ALL PLACES komen. En iets verder in het gesprek blijkt ook nog is dat 1 van hen de zus van Lotte de Visser; een meisje dat bij ons op school heeft gezeten is. Wat is de wereld toch verdomd klein!

Wij blijven hier nog lekker 4 weken jammen en mensen lastig vallen met mondharmonica´s. Jullie zien onze verhalen wel weer verschijnen!

Het begint overbodig te worden maar de foto´s staan wederom op

Een muzikale groet

Joep y Ellen

• 30 Januari 2009 - 21:12

Ryan & Jojanneke:

Hey Joep en Ellen,

Tjeeeeee....wat zie je er uit Joep ;o) Zo zien we nog eens wat er allemaal tevoorschijn kan komen..haha...

En yes yes...wederom weer super leuk jullie avonturen deels op deze manier mee te mogen beleven...

Dikke have fun kus van ons...

Liefs...R&JJ

• 31 Januari 2009 - 12:55

Evelien:

Heey!

Weer super mooie foto's!! En ellen, ging 't raften beter af als het kanoën in frankrijk ;)? ik hoop 't voor je! hahah

Geniet nog ff van jullie laaste maand in cusco!! Maar volgens mij doen jullie dat ook wel ;).. !!

Kusjes!!

• 31 Januari 2009 - 18:39

Meike:

Heeeeeeeeee jongenss :D:D
    Godverdegodver wat doen jullie toch veel leuke dingen! ik ben echt jaloers! volgend jaar ga ik ook mooi op reis :)
    Joep! ik had je op die foto waar je opgemaakt wordt niet eens herkent! niet dat ik dacht dat je een vrouw was, maar het mag toch gezegt worden: GOEIE ZAAK!! Echt leuk dat iedereen zo leuk mee deed :D
    Ik kijk uit naar jullie volgende verhaaltje! (as always!)
    Dikke kus Mien du Boule

• 01 Februari 2009 - 11:56

Fam.ketelaars:

Hey Ellen en Joep

Weer erg leuk om jullie avontuur weer te lezen.
    Hele leuke foto's
    Geniet er nog maar heerlijk van.
    Groetjes van ons allen hier.

• 01 Februari 2009 - 19:17

Kim En Mark:

Fijn om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben! Heel veel plezier in de laatste maand peru alweer :)

• 01 Februari 2009 - 19:49

Mechtild Y Johan:

Hola Ellen y Joep,

Het is heerlijk om te zien en te lezen dat jullie het daar zo goed naar je zin hebben en daar "in de wolken" zijn (alhoewel we toch ook wel een beetje hopen dat jullie ons missen). Dat feesten jullie goed af gaat, ja dat wisten wij natuurlijk al, maar jullie zijn echte feestbeesten, 'n mooi stelletje mafkezen bij mekaar! Geniet nog maar even van alles en iedereen en natuurlijk vooral van de kids. Zo te zien genieten de kids met volle teugen van jullie en ze zullen jullie, wanneer jullie weer vertrokken zijn, dan ook zeker gaan missen. Het is dat het zo ontzettend ver weg is (en ellen kent onze reisambities), maar anders kwamen we beslist een kijkje nemen, want op de foto's ziet het er al allemaal zo indrukwekkend mooi uit, dus dan moet het in het echt zeker de moeite waard zijn. He Ellen, wij wisten trouwens niet dat jij zo'n oranje-fan bent.
    We genieten iedere keer weer van jullie mooie verhalen en zien nu al weer uit naar jullie volgende avonturen.

Heel veel groetjes en x x x x x x x

• 02 Februari 2009 - 12:37

Johnssen:

Wat een verhaal weer;)! Haha en lache dat ik ook nog even vermeld word:D!

De groetjes!

• 03 Februari 2009 - 17:04

Tom:

ja nog 4 weken vakantie en dan nokke ze m weer meteen door naar de next vakantie pff... geef jullie groot gelijk! en joep, volgens mij leer jij al die kleine snotapen veel te veel dingen die ze eigelijk nog helemaal niet hoeve/moete weten ;)
    wacht met smart op t volgende verhaal!
    dikke kus uit zijstraat

• 03 Februari 2009 - 19:57

Utrecht:

in 1 woord, geweldig!!!
    Geniet ervan!
    Veel groeten Danyel, Ellen en een knuffel van de meiden

• 04 Februari 2009 - 16:33

Suzan.:

Ik denk door alles wat jullie daar meemaken, worden jullie een stuk volwassener, maar volgens mij zijn jullie nog net zo speels en hartstikke gek als eerst!! ;) Ziet er iig gezellig uit allemaal!! Geniet ervan en tot snel! :D
    xx

• 07 Februari 2009 - 09:07

Manoe:

Ha Joep en Ellen,
    klinkt allemaal super daar zeg, jullie maken me jaloers! Geniet er nog een paar weekjes van, have fun! xx manoe

• 12 Februari 2009 - 15:01

Marianne:

Hola Ellen y Joep,

Uit zeer betrouwbare Peruaanse bron heb ik vernomen dat jullie as maandag en dinsdag met de ninos hun werkstukjes gaan exposeren op de Escuela de Bellas Artes in Cusco.

Ellen, als ik het goed gehoord heb ga jij daar ook met de kinderen je toneelstuk over Blancanieves y los siete enanitos opvoeren. Ik vrees dat je wel meer dan siete enanitos zult hebben :-)!!

Ik wens jullie heel veel succes en veel plezier. En maak, por favor, veel foto's!

Un abrazo, Marianne.

• 15 Februari 2009 - 12:54

Padre Y Lotte:

Hola Joep y Ellen,
    Na jullie uitbundige feest,waar we Bob de Bouwer (die met die gele helm op) met uiterste precisie gevaarlijke opdrachten zagen uitvoerenen en na het avotuurlijke Qaud rijden en het Raften, worden wij hier zo geleidelijk aan "warm " gemaakt voor het Carnaval.Het wilde Westen heeft zich compleet in het brein genesteld van bijna elke Skoefel.De carnavalswagen gemaakt door jouw Peruaanse Skoefeltjes zou een mooi begin kunnen zijn voor een ook daar jaarlijks terugkerend gebeuren.Joep,zorg je wel dat de wagen op alcoholvrij loopt?
    Heb je ook als thema :Het Wilde Westen?De wagen van de Skoefels is bijna oneindig lang,het voorste stuk staat straks al op het voorterrein,terwijl het achterste deel nog in de loods staat.Het heeft qua lengte veel weg van zo'n echte trein met stoomlocomotief in het Wilde Westen.De wagen van jullie Peruaanse nino's zal van bescheidener formaat zijn,maar zoals je weet zijn jullie ook klein begonnen ,toen op de Sonse Hei.Sneeuwwitje en de zeven dwergen zou ook nog wel in de optocht mee kunnen lopen Ellen! We zijn zeer benieuwd!
    Garoeten en Alaaf: Padre Y Lotte.

• 16 Februari 2009 - 09:45

Ruud:

Ellen en Joep,

Ze komt er aan! Veel plezier ermee, ik ga carnaval vieren;)Grapje! Natuurlijk mis ik je schat, hoop dat als je dit leest niet in paniek raakt. En denkt dat ik met carnaval allemaal ga feesten en gek doen;) Ik zou niet durven. Joep en Ellen hou vol het zijn nog maar 7 weken en dan mogen jullie weer naar huis.

Xx Deine Rudi!

• 17 Februari 2009 - 20:01

Franca:

inderdaad daar is ze.krijg net berichtje dat esther is aangekomen.en lees het berichtje van ruud , ik race nu naar nijnsel om iemand een kopje kleiner te maken.rare skoefel !!!
    geniet allemaal en wij genieten mee !en ruud zingt beslist een toontje lager met carnaval neem dat maar van mij aan xxx franca engelbert en jantuh

• 18 Februari 2009 - 07:47

Sandra:

Hallo Esther

Lange reis achter de rug en nu genieten! Wij volgen je vanuit Drunen
    Groetjes veel plezier en liefs van Tante Fien en Sandra( en de rest natuurlijk )

• 23 Februari 2009 - 09:09

Paul En Jeanne:

Stoere foto,s. Het ziet er allemaal geweldig uit. En wat een mooie kinderkoppies!!!!!!!!!!!
    Lieve carnavalsgroetjes uit Kuussegat. De wagen van de Skoefels zag er prima uit. Ook iedereen die er................. op...aan...onder...en uit hing. Liefs ons.